» » برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

توسط : kalantari | بازدیدها : 391 | 
19 آبان 1400
|
|
نظرات : 0

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، پنجمین جلسه شورای فنی استان در سال جاری، روز سه شنبه 18 آبان ماه با حضور همدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و کلانتری مدیر نظام فنی و اجرایی و دبیرخانه شورای فنی استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای شورای فنی به صورت حضوری و وبینار برگزار گردید.

کلانتری مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در ابتدای جلسه ضمن تبریک روز ملی کیفیت، دستورات جلسه را مطرح و سپس توضیحاتی در خصوص اهمیت و حفظ جایگاه قوانین نظام فنی و اجرایی کشور در قراردادها و پیمان های منعقده از سوی دستگاه های اجرایی و بعضاً تناقضاتی که در این زمینه مشاهده می شود، ارائه نمودند.

کلانتری در ادامه جلسه تصریح کرد، حفاظت و صیانت از سرمایه های ملی ایجاد شده از جمله پروژه های زیرساختی کشور، استاندارد سازی مصالح ساختمانی و ارتقای کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی از موضوعات بسیار حائز اهمیت است که باید به شکل جدی آن را پیگیری و دنبال نمود. ایشان در همین راستا با بیان تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت شورای فنی استان گلستان در خصوص تهیه و تدوین پیش‌نویس دستورالعمل ساماندهی و استاندارد سازی واحدهای تولیدکننده آسفالت با هدف ارتقاء توان فنی و ظرفیت کمی و کیفی واحدهای فعال در این زمینه، آن را اقدامی مؤثر، ارزشمند و شایسته دانست.

ایشان در ادامه درباره چگونگی تهیه و تنظیم پیش نویس دستورالعمل جامع فوق و معیارهای ارزیابی و نحوه امتیازدهی و شاخص های متعدد در نظر گرفته شده از جمله تهیه، تولید و کیفیت مصالح سنگی، ظرفیت، امکانات و تجهیزات تولید آسفالت، ماشین آلات و آزمایشگاه های کنترل کیفی و همچنین توان فنی و تجربه عوامل کارگاهی توضیحاتی ارائه و عنوان نمود باید تمام دقت و توان را به کار گرفت تا بتوان بهترین عملکرد که منجر به ارتقای توان فنی و کیفی واحدها و به دنبال آن ارتقای کیفیت پروژه های استان را به همراه داشته باشد، به دست آورد.

 

سرکار خانم مهندس همدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه موضوع کیفیت آسفالت راه‌های برون شهری و معابر درون شهری و همچنین قیمت تمام شده بالای آن در پروژه های عمرانی، توجه به ظرفیت های موجود و بررسی هوشمندانه توان فنی واحدهای تولید کننده آسفالت استان و نظارت بیشتر بر فرایند اجرای پروژه های آسفالتی را امری لازم و ضروری دانستند. ایشان تصریح کردند، بررسی واحدهای موجود در استان به موازات بررسی و اصلاحات احتمالی در تدوین این دستورالعمل، می‌تواند کمک فراوانی به تکمیل و هرچه بهتر شدن آن نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، ضمن تشکر از دبیرخانه شورای فنی استان و اعضای کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت استان، تهیه دستورالعمل ساماندهی و استاندارد سازی واحدهای تولیدکننده آسفالت را امری بسیار مؤثر، کارآمد و البته قابل تقدیر عنوان کردند که باید تمام توان و همت را در جهت اجرای دقیق و صحیح آن نیز به کار گرفت. ایشان افزودند این امر، همکاری تمامی دستگاه های اجرایی مربوط به این حوزه را می‌طلبد.

در این جلسه درخواست اداره کل راه و شهرسازی استان مبنی بر پرداخت نوسانات قیمت قیر در پروژه آسفالت محور کردکوی به بندرترکمن و همچنین برخی اختلافات فیمابین عوامل پروژه خط انتقال 20 کیلوولت مجتمع پرورش میگوی گمیشان که در جلسات کارگروه پیمان و ضوابط فنی شورا بررسی گردیده بود، مورد بحث و تبادل نظر اعضای محترم شورای فنی استان قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ گردید. همچنین 13 عنوان دوره آموزشی جدید با محوریت موضوعات حوزه آب با توجه به مشکلات استان در این حوزه، به دوره های دارای مجوز شورای فنی استان اضافه گردید.

در این جلسه، دستگاه های اجرایی و اعضای شورای فنی استان در مورد موضوعات مطرح شده، به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

 

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

 

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

 

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

 

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

 

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

  

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

سامانه ها

سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و 
            اجرایی کشور سامانه جامع تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی پایگاه ملی دانش آموختگان سامانه مشاهده سابقه سازمان تامین اجتماعی

سایتهای مرتبط