» » برگزاری دومین جلسه شورای فنی استان در سال 1401

برگزاری دومین جلسه شورای فنی استان در سال 1401

توسط : kalantari | بازدیدها : 367 | 
07 تیر 1401
|
|
نظرات : 0

دومین جلسه شورای فنی استان با حضور مهندس عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، مهندس سیدالنگی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دکتر کلانتری مدیر نظام فنی و اجرایی و دبیرخانه شورای فنی استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای شورای فنی استان در روز شنبه مورخ 1401/04/04 در محل ساختمان شماره 2 استانداری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه عابدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضمن اشاره به مبالغ اعتبارات تخصیص داده شده در اواخر سال 1400 به پروژه های مصوب سفر ریاست محترم جمهوری، از تلاش ها و زحمات کارگروه نظارت شورای فنی در تدوین و ارائه گزارشات جامع و به موقع درخصوص فرایند اجرای پروژه های مذکور تقدیر نمودند و بیان داشتند با توجه به اضافه شدن دو ماه به پایان سال مالی، جذب کامل اعتبارات تخصیصی به شیوه ای منطقی و صحیح همراه با رعایت قوانین و ضوابط فنی برای تامین کیفیت مناسب در اجرای پروژه ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده که در تحقق این مهم، بهره گیری هر چه بیشتر از توان فنی و نظارتی شورای فنی استان و کارگروه های ذیل آن حائز اهمیت می باشد. ایشان جذب به موقع و منطقی اعتبارات تخصیصی را از تکالیف همه مدیران دستگاه های اجرایی دانسته و بر ارائه گزارش جذب توسط خزانه معین استان در بازه های زمانی هفتگی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و معاونت هماهنگی امور عمرانی تاکید نمودند. همچنین ضمن یادآوری مکاتبه استاندار محترم با برخی وزارتخانه ها، استفاده از ظرفیت پیمانکاران و مشاوران بومی استان را در راستای بهبود کیفیت پروژه ها بسیار مهم و ضروری دانستند. 

در ادامه کلانتری مدیر نظام فنی و اجرایی و دبیرخانه شورای فنی استان نیز ضمن ارائه توضیحات کامل در خصوص تعداد طرح ها و اعتبارات مصوب و تخصیص داده شده از محل مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به استان عنوان نمودند خوشبختانه با رشد تخصیص اعتبارات طرحهای عمرانی استان از محل سفر، نظارت بر فرایند انجام پروژه ها توسط دبیرخانه شورای فنی استان نیز تقویت گردید و عمده پروژه های استان مورد ارزیابی و بررسی کامل قرار گرفت تا انشااله با هزینه کرد به جا و صحیح شاهد اجرای پروژه های با کیفیت و اثر بخش باشیم. ایشان در ادامه گزارش نظارت بر تعدادی از طرح ها و پروژه های مهم استان در حوزه وزارتخانه های نیرو، بهداشت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی شامل طرح آبرسانی به گرگان، آبرسانی به آزادشهر و رامیان، آبرسانی به شهرهای گنبد، اینچه برون و روستاهای نوار مرزی، تاسیسات فاضلاب شهرهای گرگان، آزادشهر و گنبد، پروژه های بیمارستانهای در دست احداث استان، زهکشی اراضی 280 هزار هکتاری، پروژه های حوزه گردشگری و ... را ارائه نمودند.

پس از ارائه گزارش بازدید هر پروژه، نماینده دستگاه اجرایی مربوطه به ارائه آخرین وضعیت پروژه و پاسخ در زمینه موارد و مشکلات موجود و دلایل تاخیر در اجرای برنامه زمانبندی و ریالی پروژه های مرتبط پرداختند.

در ادامه مهندس سیدالنگی سرپرست محترم معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن تشکر از اقدامات و پیگیری های صورت پذیرفته توسط دستگاههای اجرایی و همچنین نظارت های دقیق صورت گرفته توسط دبیرخانه شورای فنی استان، بر لزوم پیگیری ویژه مدیران دستگاههای اجرایی استان برای اجرایی شدن مصوبات سفر و همچنین بهره گیری بیشتر از ظرفیت عوامل نظام فنی و اجرایی استانی تاکید داشته و اجرای دقیق ضوابط فنی در طرح ها و پروژه های عمرانی استان را خواستار شدند.

در این جلسه گزارش آخرین وضعیت جذب اعتبارات استان نیز ارائه گردید و از دستگاه های اجرایی با حداقل درصد جذب اعتبار نام برده شد و تعدادی از دستگاه های حاضر در جلسه گزارش دلایل تاخیر در جذب و هزینه کرد اعتبارات را ارائه نمودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

سامانه ها

سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و 
            اجرایی کشور سامانه جامع تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی پایگاه ملی دانش آموختگان سامانه مشاهده سابقه سازمان تامین اجتماعی

سایتهای مرتبط