» » برگزاری سومین جلسه شورای فنی استان در سال 1401

برگزاری سومین جلسه شورای فنی استان در سال 1401

توسط : kalantari | بازدیدها : 366 | 
02 مرداد 1401
|
|
نظرات : 0

سومین جلسه شورای فنی استان در سال 1401 با حضور مهندس سیدالنگی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دکتر کلانتری مدیر نظام فنی و اجرایی و دبیرخانه شورای فنی استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای شورای فنی استان در روز یکشنبه 1401/05/02 در محل ساختمان شماره 2 استانداری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه جناب آقای کلانتری مدیر نظام فنی و اجرایی استان، در راستای دستور کارهای جلسه، مسئله استاندارد و کنترل کیفیت مصالح را به عنوان یکی از ارکان مهم در ارتقای کیفی پروژه ها قلمداد کردند. ایشان ضمن تشکر از اقدامات و همکاری های خوب آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان با دبیرخانه شورای فنی در زمینه اجرای هر چه بهتر نظام فنی و اجرایی در استان و کنترل کیفیت پروژه ها، عنوان نمود مجموعه مذکور در سالهای اخیر در زمینه ارتقاء دانش عوامل فنی استان نیز همکاری خوبی با کارگروه آموزش شورای فنی استان برای برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با حوزه کاری خود داشته است.

ایشان در ادامه افزود خوشبختانه در حال حاضر علاوه بر ظرفیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در استان، عوامل نظام فنی و اجرایی استان در حوزه خدمات مهندسان مشاور تخصص مقاومت مصالح و ژئوتکنیک رشد بسیار خوبی به لحاظ کمی و کیفی داشته اند که انشااله در این موضوع، با حضور توانمند و شایسته هر دو بخش خصوصی و دولتی در کنار هم، بتوانیم در مسیر ارتقاء کیفیت و به تبع آن پیشرفت و توسعه استان گام برداریم. 

در این جلسه جناب آقای مشرفی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان به ارائه گزارش در خصوص وضعیت کنترل کیفی پروژه های عمرانی در سطح استان و آمار انجام آزمایشات در بازه حدود 10 سال گذشته پرداختند.

همچنین جناب آقای حسینی مدیرکل استاندارد استان نیز گزارشی در راستای ساماندهی و استاندارد سازی مصالح و تجهیزات صنعت ساخت در مراحل تولید، توزیع و مصرف ارائه نمودند.

بررسی اقدامات انجام شده، چالش ها و مشکلات پیش رو و همچنین ارائه راهکارها و پیشنهادات، از مهمترین محورهای بیان شده در این گزارشات بود که سایر اعضای محترم شورا نیز به ارائه نظرات و بحث و تبادل نظر پیرامون موارد مطرح شده پرداختند.

 در ادامه جناب آقای مهندس سید النگی سرپرست محترم معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن تشکر از اقدامات و پیگیری های صورت پذیرفته در زمینه کنترل کیفی پروژه ها، بر لزوم اجرایی شدن مصوبات شورا در زمینه ساماندهی و استاندارد سازی مصالح و تجهیزات صنعت ساخت تاکید نمودند.

ایشان همچنین عنوان نمودند توجه به کیفیت، موضوع بسیار مهمی است که یقیناً عدم رعایت آن در پروژه های عمرانی می تواند آثار مخرب بیشتری داشته و منجر به بروز حوادث ناگواری در آینده شود؛ البته مسئله کیفیت نباید به گونه ای باشد که از کمیت غافل شد و بایستی به صورت موازی به موضوع کیفیت و کمیت در کنار هم توجه داشته باشیم. ایشان همچنین بر پیگیری جدی گزارشات واصله، نظارت و بازدیدهای مستمر از واحدهای تولید و توزیع کننده، کنترل کیفی مصالح به صورت ویژه در محل مصرف و ارائه گزارشات به صورت ماهانه و فصلی توسط دستگاه های ذی ربط تاکید نمودند.

برگزاری سومین جلسه شورای فنی استان در سال 1401

 

برگزاری سومین جلسه شورای فنی استان در سال 1401

 

برگزاری سومین جلسه شورای فنی استان در سال 1401

 

برگزاری سومین جلسه شورای فنی استان در سال 1401

 

برگزاری سومین جلسه شورای فنی استان در سال 1401

 

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

سامانه ها

سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و 
            اجرایی کشور سامانه جامع تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی پایگاه ملی دانش آموختگان سامانه مشاهده سابقه سازمان تامین اجتماعی

سایتهای مرتبط