» » برگزاری آخرین جلسه شورای فنی استان در سال 1399

برگزاری آخرین جلسه شورای فنی استان در سال 1399

توسط : kalantari | بازدیدها : 533 | 
25 اسفند 1399
|
|
نظرات : 0

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، هشتمین و آخرین جلسه شورای فنی استان در سال 1399، روز یکشنبه مورخ 24 اسفند، با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان، عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و کلانتری مدیر نظام فنی و اجرایی و دبیرخانه شورای فنی استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای شورای فنی استان برگزار گردید.

  

در ابتدای جلسه جناب آقای کلانتری مدیر محترم نظام فنی و اجرایی و دبیرخانه شورای فنی استان ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، اشاره ای به اقدامات خوب شورای فنی استان در خصوص موضوع فراهم کردن شرایط حداکثر استفاده از توان مهندسان مشاور موجود در استان در سالهای 92 و 96 داشته و عنوان نمودند در حال حاضر با توجه به تعداد و توان قابل قبول شرکتهای مهندسان مشاور استانی، ایجاد شرایط مناسب برای استفاده بیشتر از توان عوامل فنی و مهندسی استان بیش از پیش ضروری بوده و از مزایای این اقدام را حفظ اشتغال قشر تحصیلکرده و متخصص استان به تعداد حدود بیش از 1500 نفر، بازگشت عواید ناشی از عوارض بیمه و مالیات به استان و به طور ویژه شناخت کامل شرکت های مشاور بومی استان از منابع و ظرفیت های استان و همچنین شناخت کافی به مسایل جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دیگر مسایل ضروری جهت ارائه خدمات مشاور که قطعاً در نتیجه نهایی مطالعات و همچنین تسریع در انجام آنها اثر خواهد گذاشت نام برد.

در این جلسه جناب آقای عابدی رییس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با تاکید بر اینکه این موضوع در چهارچوب آیین نامه خرید خدمات مشاوره به شماره  193542/ت 42986 ک مورخ 1/10/1388 و همچنین وفق بندهای 2 و 4 وظایف و اختیارات مصرح در آیین نامه روش کار شورای فنی استانها مصوب سال 1397 بررسی و پیشنهاد گردیده است، از دستگاههای اجرایی استان خواست تا وفق بخشنامه های ابلاغی، اولویت دهی و تسریع در پرداخت مطالبات مهندسان مشاور نیز در دستور کار دستگاههای اجرایی استان قرار گیرد.

در ادامه جناب آقای غراوی معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن قدردانی از اقدامات و تلاشهای خوب صورت گرفته توسط دبیرخانه شورای فنی استان در سال 1399 ، تصریح کرد با توجه به مزایای بسیار استفاده از توان نیروهای موجود در استان، باید تلاش گردد که از مشاوران بومی استانی بهره بیشتری برده تا با بکارگیری افراد متخصص بومی، موجبات توسعه بیش از پیش استان فراهم گردد. ایشان با تاکید بر عدم انجام امانی امور توسط دستگاههای اجرایی، از کلیه دستگاههای اجرایی خواست تا نسبت به انتخاب پیمانکاران و مشاوران توانمند استان و ارجاع کار به آنها اهتمام ویژه داشته باشند.

دکتر حق شناس استاندار محترم گلستان نیز در این جلسه با بیان لزوم تقویت مشاوران بخش خصوصی در استان تصریح کرد با توجه به خدمات ویژه ای که مهندسان مشاور ارائه می نمایند، دولت می بایست نقش نگهبان و حفظ امنیت جامعه را ایفا نماید تا بخش خصوصی بتواند در شرایط مناسب به ارائه خدمت بپردازد. دکتر حق شناس خاطر نشان کرد انشاالله در سال 1400 کرونا و تحریم ها به حداقل برسد تا امکان فعالیت و اجرای هر چه بهتر پروژه های عمرانی تسهیل گردد. ایشان با تاکید بر اهمیت و ضرورت رعایت قوانین و ضوابط مرتبط از جمله قانون برگزاری مناقصات بیان داشتند که استفاده حداکثر از توان و ایجاد شرایط مناسب برای ارتقای عوامل اجرایی استان از جمله وظایف اصلی شورای فنی استان بوده که با توجه به آشنایی کامل شرکت های بومی از وضعیت و شرایط استان، مطمئناً خواسته های کارفرمایان و دستگاه های اجرایی به نحو مناسبتری تحقق خواهد یافت. 

 در ادامه جلسه مدیر نظام فنی و اجرایی استان، در خصوص بررسی فسخ پیمان طرف قرارداد با شرکت شهرکهای صنعتی توضیحاتی ارائه و در پایان جلسه نیز به تشریح بخشنامه ابلاغی جدید نوبت سوم نرخ ارز در دی ماه سال جاری پرداخته و تاکید ویژه ای به دستگاههای اجرایی بابت الزام اجرایی نمودن بخشنامه مذکور نمودند.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

سامانه ها

سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و 
            اجرایی کشور سامانه جامع تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی پایگاه ملی دانش آموختگان سامانه مشاهده سابقه سازمان تامین اجتماعی

سایتهای مرتبط