» » برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان گلستان در سال 1402

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان گلستان در سال 1402

توسط : kalantari | بازدیدها : 168 | 
16 شهریور 1402
|
|
نظرات : 0

پنجمین جلسه شورای فنی استان گلستان با حضور نورانی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، کلانتری مدیر نظام فنی و اجرایی و دبیرخانه شورای فنی استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای شورای فنی در روز سه شنبه مورخ 1402/06/14 در محل ساختمان شماره 2 استانداری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای کلانتری مدیر نظام فنی و اجرایی و دبیرخانه شورای فنی استان ضمن عرض تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، به ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت جذب اعتبارات استان پرداختند. در این گزارش میزان اعتبار تخصیصی، آخرین وضعیت اعتبار جذب شده و مانده دستگاه های اجرایی به تفکیک اعتبارات نقدی و اسناد خزانه اسلامی برای منابع استانی و ملی ارائه گردید.

در ادامه با توجه به ترتیب میزان اعتبارات جذب نشده برای هر یک از دستگاه های اجرایی مدعو، توضیحات لازم توسط مدیر/ریاست دستگاه اجرایی ارائه و هر یک از طرح های مرتبط مورد بررسی مجدد قرار گرفت. همچنین گزارش مختصری در زمینه اقدامات انجام شده در راستای جذب اعتبارات در فاصله زمانی جلسه قبلی شورا تا این جلسه و همچنین برنامه ریزی های انجام شده به منظور جذب اعتبار طی روزهای باقیمانده تا پایان سال مالی ارائه و عمده موارد و مشکلات موجود و بررسی دلایل تاخیر نیز از دیگر محورهای مورد بحث در این زمینه بود.

سپس آقای مهندس نورانی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن عرض تسلیت فراسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بر لزوم برنامه ریزی مدیران دستگاههای اجرایی برای جذب به موقع و منطقی اعتبارات تخصیصی در زمان اندک باقیمانده تاکید نمودند. ایشان عنوان نمودند با اختصاص بیش از سه جلسه شورای فنی استان در ماههای منتهی به پایان سال مالی در جهت بررسی موانع و مشکلات طرح های عمرانی و همچنین تاکیدات استاندار محترم، لزوم رعایت اصول قانونی و اجرای دقیق ضوابط فنی در طرح ها و پروژه های عمرانی استان از مدیران محترم مورد انتظار می باشد. ایشان با اشاره به مکاتبه خزانه داری کل کشور مبنی بر عدم امکان ثبت مستندات مرتبط با اسناد خزانه اسلامی در سامانه (سماد نو) بعد از تاریخ 1402/06/31، لزوم تسریع در انجام اقدامات لازم برای تسجیل اسناد مالی و جذب اعتبارات حداکثر تا تاریخ 25 شهریور ماه سالجاری را مورد تاکید قرار دادند.

آقای مهندس مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این جلسه ضمن تشکر از پیگیری های صورت پذیرفته توسط دبیرخانه شورا و دستگاه های اجرایی استان، ضمن ابراز رضایت از اقدامات انجام شده در بازه زمانی جلسه قبلی شورا تا این جلسه بر لزوم پیگیری ویژه مدیران برای جذب اعتبارات ابلاغی در قالب اسناد خزانه اسلامی با توجه به فرآیند خاص تعریف شده در خزانه و ثبت در سامانه تاکید و از مدیران دستگاههای اجرایی خواستند تا از انتقال فرآیند تسجیل اسناد مالی و ثبت مستندات در سامانه های تعریف شده به روزهای پایانی به دلیل حجم بالای ورودی ها و احتمال تداخل در سامانه های مذکور خودداری نموده و در صورت لزوم مداخله آن معاونت یا دبیرخانه شورا برای تسریع در جذب اعتبار و رفع موانع و مشکلات احتمالی، مراتب را در اسرع وقت اعلام نمایند؛ ایشان اعلام نمودند مسئولیت و عواقب عدم جذب اعتبارات بر عهده شخص مدیر دستگاه اجرایی می باشد.

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان گلستان در سال 1402

 

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان گلستان در سال 1402

 

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان گلستان در سال 1402

 

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان گلستان در سال 1402

 

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان گلستان در سال 1402

 

برگزاری پنجمین جلسه شورای فنی استان گلستان در سال 1402

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

سامانه ها

سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و 
            اجرایی کشور سامانه جامع تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی پایگاه ملی دانش آموختگان سامانه مشاهده سابقه سازمان تامین اجتماعی

سایتهای مرتبط