» » برگزاری هشتمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

برگزاری هشتمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

توسط : kalantari | بازدیدها : 397 | 
23 اسفند 1400
|
|
نظرات : 0

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، هشتمین جلسه شورای فنی استان در سال جاری، روز یک شنبه مورخ 22 اسفند ماه با حضور عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، همدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و کلانتری مدیر نظام فنی و اجرایی و دبیرخانه شورای فنی استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای شورای فنی برگزار گردید.

کلانتری مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در ابتدای جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، بررسی مصوبات و موضوعاتی که نیازمند پیگیری جدی و مستمر تا رسیدن به نتیجه مطلوب هستند را از امور مهم و حائز اهمیت جلسات شورا دانست و بدین منظور بررسی چگونگی تحقق و اقدامات صورت گرفته در خصوص مصوبات شورای فنی از ابتدای سال 1400 تاکنون در دستور کار این جلسه قرار گرفته است.

ایشان با نگاهی آماری به جلسات شورای فنی استان در سال 1400 افزود این شورا در سال جاری تعداد 34 دستور کار جلسه و 75 مصوبه داشته که حوزه نظارت و مصالح، بیشترین مصوبات را به خود اختصاص داده اند و همچنین تاکنون بیش از نیمی از مصوبات شورای فنی در سال 1400 به صورت کامل محقق شده اند و موارد باقیمانده نیز بخش قابل توجهی در حال انجام و تحقق هستند و اقدامات لازم به منظور نهایی شدن آن ها در دستور کار دبیرخانه شورا و کارگروه های ذیل شورا، دستگاه ها و سازمان های مرتبط قرار گرفته است.

کلانتری در ادامه تصریح کرد، زهکشی اراضی به عنوان یکی از ابرپروژه های استان نیازمند فعالیت و پیوستگی یکپارچه دستگاه های متولی خصوصاً شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان است و توجه به اولویت های فراموش شده، هم اندیشی و برگزاری جلسات مشترک از لازمه های رسیدن به موفقیت و بهره برداری هرچه بهتر و سریع تر در این پروژه می باشد.

ایشان اذعان کرد بر اساس مواد 1 و 6 آئین نامه روش کار شورای فنی، در پیگیری و اجرای دستورالعمل های اجرایی و مصوبات شورای فنی، هیچ دستگاهی مستثنی نیست، همچنین همه دستگاه هایی که در حوزه شمول نظام فنی و اجرایی یکپارچه قرار می گیرند، ملزم به اجرای بخشنامه های نوع یک منتشره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از جمله جبران نرخ ارز و ... هستند.

کلانتری مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در خصوص فرآیند ارجاع کار به مشاوران و پیمانکاران، تصریح کرد، دستگاه های اجرایی بایستی رویکرد خود را به ارجاع کار به صورت فراخوان عمومی پیش ببرند و تا حد امکان از برگزاری مناقصات به صورت ترک تشریفات و یا مناقصه محدود خودداری نمایند.

عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه، ارائه گزارش یکپارچه از دستگاه های فعال در طرح زهکشی اراضی استان را با توجه به اهمیت این موضوع، امری لازم و ضروری دانست. ایشان همچنین با اشاره به جایگاه شورای فنی استان به عنوان بالاترین مرجع فنی استان، عدم همکاری و مشارکت فعال در شورا و کارگروه های ذیل آن و همچنین عدم پیگیری مکاتبات را موضوعی غیرقابل توجیه بیان کرد که یقیناً این امر می تواند دستگاه و سازمان مربوطه را شامل تبعات خاص خود نماید. ایشان به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت شورای فنی، ایجاد تغییرات در عملکرد دستگاههای اجرایی در مسیر اجرایی کردن مصوبات شورا را امری ضروری برشمرد تا انشااله تصمیمات شورای فنی بتواند بیش از پیش راهگشا باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه تصریح کرد، همه ما مدیران دستگاه های اجرایی و انجمن های صنفی به عنوان عوامل نظام فنی و اجرایی در یک تیم و گروه هستیم که برای توسعه استان دغدغه داریم و باید همه با هم مسیر را هموار کنیم. ایشان اذعان داشت انشااله در سال 1401 با اختصاص منابع بیشتر و همچنین اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست محترم جمهور و با تلاش همه عوامل نظام فنی استان و این شورا بتوانیم موضوعات توسعه استان را هر چه بهتر و بیشتر پیش ببریم. ایشان در ادامه اشاره کرد، در حوزه ارتقاء دانش و برگزاری دوره های آموزش تخصصی فنی، استان گلستان با عملکردی عالی و شایسته و با حداقل هزینه توانسته در رتبه های نخست کشور در اینخصوص قرار گیرد که البته مشارکت و همکاری جدی تر و هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی، انجمن های صنفی و کلیه پیمانکاران و مشاوران استان را می طلبد.

سرکار خانم مهندس همدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این جلسه با اشاره به آغاز حرکت و عزم جدی دولت سیزدهم در خصوص نهضت ملی مسکن، نظارت و پیگیری در زمینه تامین مصالح مورد نیاز از جمله مصالح سنگدانه ای در استان را از فاکتورهای مهم در تحقق این مسیر دانستند. ایشان همچنین در راستای اهمیت و جایگاه ویژه پروژه زهکشی اراضی 280 هزار هکتاری در استان، بیان کردند این پروژه از پروژه های مهم و اولویت دار استان بوده که با نگاه ویژه از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور نیز تأمین اعتبار گردیده و لازم است به صورت مستمر عملیات اجرایی و هزینه کرد دستگاههای متولی رصد شود فلذا گزارش فصلی از پیشرفت کار و اهم اقدامات انجام شده و ارسال آن به دبیرخانه شورا و استانداری باید در دستور کار دستگاه های متولی قرار بگیرد.

سرکار خانم مهندس همدم در ادامه تصریح کرد تهیه برخی از دستورالعمل ها و ضوابط فنی در استان از جمله اقدامات ویژه و قابل تحسین حوزه نظام فنی و اجرایی استان و کارگروه های شورای فنی بوده که حاصل تلاش های بی وقفه کارشناسان این مجموعه است؛ لذا حتماً اطلاع رسانی ها و اقدامات لازم به منظور به کارگیری و استفاده صحیح از این دستورالعمل ها باید در دستور کار قرار گیرد. ایشان همچنین شورای فنی را بالاترین مرجع تصمیم گیری فنی در استان قلمداد کردند و همکاری جدی و پیگیرانه دستگاه های اجرایی و لزوم پاسخگویی به مکاتبات انجام شده را از مهمترین وظایف آنان دانست.

در این جلسه، مدیران محترم دستگاه های اجرایی و اعضای شورای فنی استان در مورد موضوعات مطرح شده، به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

برگزاری هشتمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

 

برگزاری هشتمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

 

برگزاری هشتمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

 

برگزاری هشتمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

 

برگزاری هشتمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

 

برگزاری هشتمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

 

برگزاری هشتمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

  

برگزاری هشتمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

 

برگزاری هشتمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

 

برگزاری هشتمین جلسه شورای فنی استان در سال 1400

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

سامانه ها

سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و 
            اجرایی کشور سامانه جامع تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی پایگاه ملی دانش آموختگان سامانه مشاهده سابقه سازمان تامین اجتماعی

سایتهای مرتبط